elledanielle

En mening - men såå stor påverkan!

Publicerad 2009-02-21 13:31:46 i Allmänt,


En mening kan ha så otroligt många betydelser. Medan en mening kan göra dig överlycklig och stärka dig som person, kan den andra krossa dig totalt... krympa dig som människa och få alla dina positiva tankar att förvandlas till negativa. Jag tror inte vi inser hur otroligt lite det behövs för att vi ska bli påverkade av omvärldens åsikter. Igår fick jag ett uppmuntande sms, där det stod hur mycket jag är omtyckt - vilket såklart är underbart att höra! Det första jag läser idag är ett jäkla inlägg på nätet som gör mig illamående. Det skar rakt igenom hjärtat! Jag blev överlycklig för messet igår, men blev totalkrossad av det jag läste idag! 

När det handlar om negativa saker, så är det vanligt att man överdriver och gör saken hundra gånger värre inom sig än vad det egentligen är. Jag trodde att jag hade lärt mig att assa och dissa bättre än vad det visade sig idag. 
Du mår som bäst när du har hittat balansen mellan hur man lagrar positiva upplevelse och hur man stänger ute negativa upplevelser. Assa innebär att du medvetet bevarar positiva känslor i en upplevelse som kan hjälpa dig i framtiden och dissa innebär att du tänker bort och stänger ute negativa saker som sker, så att det inte fastnar och tar över hos dig. 

Jag säger inte att assa och dissa är en enkel match, det tar tid men det går! Jag har lyckats bra men jag trodde dock att jag hade kommit längre i min träning än vad jag insåg imorse.
Jag brukar vara bra på att göra de positiva händelserna större och viktigare än de negativa... men nej, banne mig! Idag gick det inte alls lika bra! Även då jag vet att personen som messade mig igår verkligen menade det hon skrev, så uppspelar sig dagens inlägg som en skräckfilm om och om i mitt huvud... Och vet ni vad det mest absurda är? Att jag inte ens är säker på att inlägget är sant!! Ibland blir jag bara galen på mig själv, hur svårt kan det vara att dissa det negativa?! Tydligen SJUKT svårt!!

Dags för mer assa och dissa träning för min del, prova ni med för man märker skillnad även då det inte vill sig vissa gånger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elle

Jag skriver om saker som ligger mig varmt om hjärtat! Jag läser första året på tränarprogrammet på GIH så mitt liv kretsar extra mycket kring studier och idrott just nu. Har varit aktiv inom skridskor (konståkning, team åkning och hastighetsåkning) i många år och hjälper nu till som tränare inom hastighetsåkning/skridskoteknik. Har ni frågor om kost, hälsa eller idrott, tveka inte att ställa frågan så ska jag se till att svara på den så gott jag kan!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela