elledanielle

"Love handles"

Publicerad 2009-03-23 22:11:19 i Allmänt,


Äntligen läste jag en bra artikel vilket förklarar mina älskade (not) "love handles".. Ni vet det där härliga, hängiga skinnet på ens sidor som liksom ALDRIG verkar vilja försvinna, hur mycket man än tränar! Och som killar tycker är huur mysigt som helst! Förklaringen är STRESS. Of course my horse, det borde ju en stressad person som jag ha insett för länge sen. Jag vet att huvudet och kroppen hänger ihop mer än vad man tror: att man måste sova tillräckligt och äta nyttigt och bla bla... Jag sover inte tillräckligt, det måste jag erkänna, men jag äter nyttigt! Och jag tränar. I allmänhet är jag nöjd över min kropp, men den skulle vara perfekt om min mage ville göra sig själv lite mindre synlig istället för att den är kvar och att mina ben och rumpa försvinner allt mer! Kanske dags att ta mina "love handles" på allvar och inse att det är ett rop innifrån: "sluta-stressa-annars-kommer-du-gå-under-snart-tecken"?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elle

Jag skriver om saker som ligger mig varmt om hjärtat! Jag läser första året på tränarprogrammet på GIH så mitt liv kretsar extra mycket kring studier och idrott just nu. Har varit aktiv inom skridskor (konståkning, team åkning och hastighetsåkning) i många år och hjälper nu till som tränare inom hastighetsåkning/skridskoteknik. Har ni frågor om kost, hälsa eller idrott, tveka inte att ställa frågan så ska jag se till att svara på den så gott jag kan!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela