elledanielle

Positivt tänk

Publicerad 2009-03-29 13:15:53 i Allmänt,


Vaknar du med en positiv inställning varje morgon så är chansen enormt mycket större att resten av dagen förblir lika positiv! Även då jag sover alldeles för lite just nu och känner mig rätt stressad över saker, så har jag 6 av 7 mornar lyckats vakna med en positiv tanke: och dagen har blivit underbar! Jag är rätt morgontrött av mig, men jag har ändå lyckats göra många små händelser i livet till något stort... och det leder verkligen till positiva tankar! Jag uppskattar det lilla jag har varje dag mycket mer nu än vad jag någonsin har gjort tidigare! 
Mitt tips är att försöka se fler och fler små vardagliga ting som något mycket större än vad det kanke egentligen är! Överdriv tankarna och känslorna inom dig för att göra det till något positivt om du känner att det är nödvändigt. Gör ett försök iaf, för desto fler småsaker du uppskattar under en dag, desto fler positiva tankar kommer du bygga upp! Det krävs tid: det går inte på en vecka, men steg för steg så kommer du märka skillnad! Och jag lovar, det smittar av sig på andra om man själv har ett positivt tänk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

elle

Jag skriver om saker som ligger mig varmt om hjärtat! Jag läser första året på tränarprogrammet på GIH så mitt liv kretsar extra mycket kring studier och idrott just nu. Har varit aktiv inom skridskor (konståkning, team åkning och hastighetsåkning) i många år och hjälper nu till som tränare inom hastighetsåkning/skridskoteknik. Har ni frågor om kost, hälsa eller idrott, tveka inte att ställa frågan så ska jag se till att svara på den så gott jag kan!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela